Séták

Szász Endre: Az idő tovaúszása

Nemrég Balatonfüreden voltam, és a szép őszi időt kihasználva sétáltunk a belvárosban. A reformkori városrész nagyon szépen fel van újítva, a Vaszary-villa, a Jókai-ház és a környező sétálóutcák nagyon hangulatosak. A Tagore-sétány és a kikötő is csilli-villi, bár az inkább sznob környékké jellegítette magát. Most azonban egy érdekes gyöngyszemre akadtam, eddig fel sem tűnt, de a Zákonyi Ferenc utcában van egy kis galéria. Ez a KÉPTÁR Galéria, és a Te-Art csoporthoz tartozik. Főleg kortárs képzőművészettel és antik bútorokkal foglalkoznak, néha kiállításaik és aukcióik is vannak. Nagyon hangulatos a belső tér, a kicsisége miatt meghitt és barátságos, ráadásul amikor ott voltam, egy nagyon kedves és segítőkész lány volt a galériában. Persze én elsősorban csak gyönyörködni mentem, de a vásárlás sem elérhetetlen, egész elviselhető áraik vannak. A budapesti átlaghoz képest legalábbis. A 20. század nagyjai közül is felbukkannak néhányan (pl. Szőnyi István, Bortnyik Sándor), de vannak érdekes kortárs alkotók is. Hegedűs Pirost például ők menedzselik, vagy a most nyáron elhunyt Litkey Bence képeit is érdemes megnézegetni. A "tárlat" folyamatosan változik, alakul, szóval érdemes időnként bekukkantani.








Czóbel Béla: Virágcsendélet

(A fotók a KÉPTÁR Galéria facebook-oldaláról származnak.)

2 megjegyzés :